fbpx

Protocol Stomatologic Intern DentalMed pentru prevenirea contaminarii cu virusul SARS-COV2

Singura clinica dentara Furnizor al Casei Regale a Romaniei. Din anul 2013, cu mandrie.

Masuri protectie covid19 stomatologie

Dragi pacienti,

Costul aferent Protocolului de Decontaminare/Dezinfectare Anti-Covid Stare Alerta in cadrul clinicii DentalMed va fi SUPORTAT INTEGRAL DE CATRE Clinica DentalMed, din consideratie pentru pacientii nostri si pentru conditiile speciale ale perioadei pe care o traversam.

Protocolul de Decontaminare/Dezinfectare Anti-Covid-19 Stare Alerta in cadrul clinicii DentalMed se refera la urmatoarele actiuni care sunt destinate limitarii raspandirii infectiei cu virusul SARS-COV2:

I. Echiparea personalului clinicii cu Echipamente Personale de Protectie (EPP) pentru echipa formata din medic + asistenta + receptie + personal de suport.

Echipamente Personale de Protectie (EPP) sunt elemente esentiale in asigurarea protectiei impotriva contaminarii cu posibilele infectii generate de virusi si bacterii. Aceste echipamente speciale sunt necesare pentru a proteja echipa medicala si pacientul de o posibila infectare cu virusul SARS-COV-2.

Enumeram mai jos doar cateva dintre echipamentele anti-covid folosite pentru protectia medicilor si a asistentelor care realizeaza tratamente dentare pe parcursul epidemiei de coronavirus:

✅ Masti militare de gaze (medic + asistenta) concepute pentru a fi folosite inclusiv in timpul atacurilor biologice si chimice pentru protectia medicilor si a asistentelor care asigura urgentele. Reprezinta nivelul maxim de protectie la nivelul fetei, asigurand acoperirea gurii, a nasului si a ochilor, intr-o maniera unitara si fara brese de securitate.
✅ Masti cu filtrare superioara (N95, KN95, FFP2, FFP3 standard sau echivalent) pentru situatiile in care nu se pot folosi mastile militare (medic + asistenta)
✅ Combinezoane impermeabile (medic + asistenta) pentru protectia corpului si a capului.
✅ Halate de unica folosinta (medic + asistenta)
✅ Manusi de unica folosinta (minim 2 randuri de manusi pentru fiecare dintre medici/asistente, conform protocoalelor internationale de echipare in conditii de epidemii)
✅ Capelina impermeabila (medic + asistenta)
✅ Cizme din PVC (medic + asistenta) pentru protectia superioara a piciorului.
✅ Protectie pentru incaltaminte (botosi speciali) (medic + asistenta)

II. Echiparea pacientului cu echipamente de unica folosinta constand in:

✅ manusi,
✅ masca chirurgicala,
✅ halat de unica folosinta,
✅ boneta/capelina unica folosinta

III. Dezinfectarea si sterilizarea spatiilor de lucru si a spatiilor comune folosind aparate si tehnologii care sa asigure maximul de eficienta in conditiile epidemiologice actuale. Clinica DentalMed foloseste cel mai sofisticat si complex sistem de sterilizare a aerului din cabinetul dentar de tratament, precum si din spatiile comune, asigurat cu ajutorul echipamentelor de nebulizare pentru sterilizarea aeromicroflorei, precum si a lampilor UV de mare putere.
La sfarsitul fiecarei sedinte de tratament personalul medical asigura dezinfectarea si sterilizarea suprafetelor si a aerului din cabinetul stomatologic, folosind substante biocide speciale, cu grad inalt de eficienta impotriva virusurilor, bacteriilor, pentru prevenirea riscului de propagare a infectiilor. Lampa UV, un instrument care asigura un raport foarte bun intre eficacitatea sterilizarii, respectiv timpul necesar expunerii la lumina ultravioletelor, este folosita de asemenea la finalul fiecare sedintei de tratament.

IV. Suplimentar masurilor recomandate de autoritati, clinica DentalMed procedeaza la:

✅ nebulizarea fiecaruia dintre cele 11 cabinetele stomatologice care sunt utilizate pentru tratamente dupa fiecare tura de lucru (5/6 ore de lucru). Fiecare cabinet stomatologic este astfel nebulizat de 2 ori pe zi, pentru a asigura maximul de siguranta pentru desfasurarea tratamentelor in perioada pandemiei de SARS-COV2.

✅ decontaminarea suprafetelor si a materialelor (inclusiv pentru piesele de imbracaminte ale pacientilor si personalului) folosind o tehnologie inovativa, pe care in Romania o are in dotare doar clinica stomatologica DentalMed (considerand companiile din domeniul medicinei dentare). Este vorba despre aparatul HYGIENIO, care dezinfecteaza cu ajutorul substantelor biocide anti-covid si a aburului proiectat la o temperatura de 160 de grade suprafete complexe, eficacitatea pe CORONAVIRUS fiind de 100% in 10 minute.

In perioada existentei Starii de Alerta pe teritoriul Romaniei (15.05.2020 – pana la noi termene), accesarea serviciilor medicale oferite in cadrul clinicii DentalMed se va face luand in considerare necesitatea aplicarii unui Protocol special de Decontaminare/Dezinfectare Anti-Covid Stare Alerta. Protocolul de Decontaminare/Dezinfectare Anti-Covid Stare Alerta este temporar, valabil exclusiv in perioada existentei starii de alerta pe teritoriul Romaniei sau pana la eliminarea masurilor de prevenire și limitare a răspândirii infecției cu COVID-19, stabilite de reglementările legale în vigoare adoptate de autorități.

Echipa DentalMed a fost in permanenta in legatura cu pacientii, inclusiv in perioada Starii de Urgenta nationala, si va ramane la dispozitia pacientilor, folosind mijloacele de comunicare:

☎ Telefon: 0372 330 300 || 031 803 01 70
Email: contact@dental-med.ro
Chat: www.dental-med.ro

 

Protocol Stomatologic Intern pentru prevenirea contaminarii cu virusul SARS-COV2 valabil in timpul Starii de Urgenta 

Dragi pacienti,

Pentru a fi transparenti in relatia cu pacientii nostri, am decis sa facem public documentul intern care a stat la baza modului in care a fost organizata activitatea clinicii DentaMed in perioada Starii de Urgente din timpul pandepidemiei de SARS-COV-2. Cele mai multe dintre elementele constitutive s-au pastrat mai departe si in perioada Starii de Alerta (detalii in partea superioara a acestei pagini). In conditii normale, acest document ar avea o clasificare de tipul “strict pentru uz intern”, insa am considerat ca este important pentru pacientii care au nevoie de o interventie de natura dentara sa poata intelege care sunt fluxurile, protocoalele de triaj, acces, transfer, echipare, dezechipare, etc. Toate aceste reguli au fost concepute SPECIAL pentru a asigura tratamentul in conditii de SIGURANTA MAXIMA in timpul pandepidemiei de SARS-COV-2 in timpul starii de urgenta. 

Acest protocol a stat la baza autorizarii speciale primite de clinica DentalMed de la Directia de Sanatate Publica Bucuresti pentru realizarea de tratamente de natura urgentelor dentare si reprezinta in aceasta perioada “BIBILIA DentalMed”. Este in esenta o colectie de proceduri si reguli, create special de catre membrii echipei DentalMed (o parte dintre ei fiind medici militari in rezerva),  si de la respectarea carora nu ne abatem, pentru ca nu vom face NICIUN compromis de la siguranta si calitate! 

Sanatatea nu are pret! 

 

Cine poate beneficia de tratament dentar de urgenta in cadrul clinicii DentalMed pe perioada normativelor care limiteaza serviciile dentare, cu exceptia celor de natura urgentelor. 2

PASII pe care trebuie sa ii parcurgeti, in situatia in care solicitati tratament pentru o Urgenta Dentara 3

PROGRAMUL tratamentului urgentelor dentare in cadrul Clinicii DentalMed 5

COST Protocol Decontaminare/Dezinfectare Anti-Covid 5

PROTOCOL PACIENT TRIAJ TELEFONIC (PP TT) 7

PROTOCOL PACIENT ACCES IN CLINICA (PP ADM 1) 8

PROTOCOL PACIENT TRANZITARE CLINICA TIP A (PP T A) 10

Transfer pentru Tratament Cabinete 6/7 Parter >>> Parasire Cabinete 6/7 >>>> Formalitati de Incheiere Receptia 2 >>>> Parasire Clinica 10

PROTOCOL PACIENT TRANZITARE CLINICA TIP B (PP T B) 11

Transfer pentru Cabinete 3/4 Etaj 1 >>> Parasire Cabinete 3/4 >>>> Formalitati de Incheiere Receptia 2 >>>> Parasire Clinica 11

PROTOCOL PACIENT TRANZITARE CLINICA TIP C (PP T C) 13

Transfer pentru Cabinete 1/2 Etaj 2 >>> Parasire Cabinete 1/2 >>>> Formalitati de Incheiere Receptia 2 >>>> Parasire Clinica 13

PROTOCOL PACIENT TRATAMENT URGENTA DENTARA IN CABINET (PP TC ABC) 15

PROTOCOL PERSONAL CLINICA ACCES SI TRANZITARE CLINICA (PPC AT DM 2 ) 17

PROTOCOL MEDICI ASISTENTE ECHIPARE/DEZECHIPARE (PMA E/D) 19

NECESAR EPP 19

Echiparea MEDICULUI/ASISTENTEI 20

Dezechiparea MEDICULUI/ASISTENTEI 21

STERILIZARI 23

A. Sterilizare cabinet /cabinet/ rx-cbct/ sterilizare 23

B. Sterilizare holuri/ receptii/ wc/ bucatarie/ scari/ lift/ usi inclusiv pe exterior 25

ANEXE 26

1. TABEL DOZAJ RECOMANDAT Nocolyse NEBULIZATOR 26

2. PLAN PARTER 27

3. PLAN ETAJ 1 28

4. PLAN ETAJ 2 29

LEGENDA 30

Protocol Management al Urgentelor Dentare COVID-19 in cadrul clinicii DentalMed (PMUD COVID-19)

  • valabil pe perioada starii de urgenta existenta pe teritoriul Romaniei –

Avand in vedere ca incepand cu data de 23.03.2020, prin dispozitiile Ordonantei Militare nr. 2 din 21.03.2020 activitatea cabinetelor de medicina dentara este suspendata, exceptie facand

Interventiile Stomatologice de Urgenta

Clinica DentalMed a realizat un protocol prin care se faciliteaza accesul pacientilor la tratment dentar de urgenta, respectand in acelasi timp restrictiile si reglementarile insitutiilor abilitate. Echipa clinicii DentalMed intelege nevoia obiectiva a rezolvarii urgentelor dentare ale pacientilor in aceasta perioada in care accesul la serviciile medicale stomatologice este limitat si depune constant eforturi pentru a asigura rezolvarea URGENTELOR DENTARE la standarde maxime de siguranta si respectand recomandarile de protectie pentru pacient si pentru personalul medical, in contexul prevenirii raspandirii si al infectiei cu virusul SARS-COVID-2.

In acest sens, cunoscand posibilitatile reduse ale sistemului medical de a putea deservi toate solicitarile venite din partea pacientilor care se confrunta in aceasta perioada cu probleme dentare, echipa clinicii DentalMed va depune toate eforturile pentru a putea prelua si cazurile pacientilor externi. Date fiind insa restrictiile impuse prin normativele aflate in vigoare la acest moment, numarul urgentelor pe care le putem deservi este limitat si se impune respectarea unui protocol de triaj extrem de judicios.

Cine poate beneficia de tratament dentar de urgenta in cadrul clinicii DentalMed pe perioada normativelor care limiteaza serviciile dentare, cu exceptia celor de natura urgentelor.

PACIENTII (ADULTI SI COPII) CLINICII (prioritar)

Echipa clinicii DentalMed va depune toate eforturile pentru rezolvarea cu prioritate a urgentelor dentare ale pacientilor aflati in evidentele clinicii.

PERSOANELE (ADULTI SI COPII) CARE NU SUNT PACIENTI AI CLINICII, DAR CARE AU NEVOIE DE TRATAMENT DENTAR DE URGENTA

PASII pe care trebuie sa ii parcurgeti, in situatia in care solicitati tratament pentru o Urgenta Dentara

  1. Trimiteti solicitarea de tratament catre echipa noastra dedicata urgentelor in aceasta perioada, DentalMed Emergency Patient Care .

Mijloacele complexe de comunicare pe care le punem la dispozitia pacientilor in aceasta perioada asigura acoperire permanenta pentru transmiterea mesajelor pacientilor catre echipa noastra.

☎ Telefonic: 0372 330 300 || 0726 770 357 || 031 803 01 70 (L-V intre orele 09:00 – 19:00)

Mesaj audio: 0372 330 300 || 0726 770 357 || 031 803 01 70 (L-V intre orele 09:00 – 19:00)

Email: urgente@dental-med.ro (NonStop)

Chat: www.dental-med.ro (L-V intre orele 09:00 – 19:00)

  1. Echipa DentalMed Emergency Patient Care , experimentata in comunicarea cu pacientii, va prelua in cel mai scurt timp solicitarile transmise de pacienti. Pentru solicitarile transmise in afara intervalului 09:00 – 19:00 de luni –vineri, vom reveni catre dumneavoastra a doua zi lucratoare, in intervalul de lucru.
  2. Solicitarile preluate de catre membrii echipei DentalMed Emergency Patient Care vor fi transmise echipei medicale DentalMed Emergency Unit, care asigura in mod dedicat o linie medicala de suport prin intermediul medicilor de garda.
  3. In situatia in care este necesar, pacientul care solicita urgenta dentara va fi pus in directa legatura cu unul dintre medici de garda ai clinicii din cadrul DentalMed

Emergency Unit , pentru o anamneza amanuntita, in vederea stabilirii unui diagnostic preliminar si a unei conduite de tratament adecvata

  1. In situatia in care urgenta dentara poate fi gestionata utilizata utilizand mijloacele pe care pacientul le are la dispozitie sau pot fi procurate fara a fi necesara deplasara la un centru de gestionare a urgentelor stomatologice, se va proceda la indicarea de catre medic a unui tratament pentru acasa. Din aceasta categorie pot face parte: igienizarea cavitatii orale cu substante specifice, aplicarea unor solutii antiseptice sau administrarea de antiinflamatorii sau antibiotic pe baza de reteta.
  2. Eliberarea de reteta, in situatia in care acest lucru este posibil si ajuta pacientul pentru a incerca temporizarea sau chiar rezolarea problemei dentare.
  3. In situatia in care este necesara prezentarea pacientului in cadrul clinicii pentru realizarea unui tratament dentar de urgenta, se vor stabili prin intermediul DentalMed Emergency Patient Care coordonatele unei programari in timpul programului de tratament.

COST Protocol Decontaminare/Dezinfectare Anti-Covid in timpul Starii de Urgenta

COSTUL Protocolului Decontaminare/Dezinfectare Anti-Covid este temporar, valabila exclusiv in perioada epidemiei de SARS-COV-2 si reprezinta costurile generate de:

  • Echiparea personalului medical al clinicii cu Echipamente Personale de Protectie (EPP) pentru echipa formata din medic + asistenta + receptie + personal de suport

Echipamente Personale de Protectie (EPP) sunt materiale esentiale in asigurarea protectiei impotriva contaminarii cu posibile infectii generate de virusi si bacterii. Aceste EPP sunt necesare pentru a proteja echipa medicala si pacientul de o posibila infectare cu coronavirus.

Enumeram mai jos doar cateva dintre echipamentele anti-covid folosite pentru protectia medicilor si a asistentelor care realizeaza tratamente dentare de urgenta pe parcursul epidemiei de coronavirus:

Masti militare de gaze concepute pentru a fi folosite inclusiv in timpul atacurilor biologice si chimice pentru protectia medicilor si a asistentelor care asigura urgentele. Reprezinta nivelul maxim de protectie la nivelul fetei, asigurand acoperirea gurii, a nasului si a ochilor, intr-o maniera unitara si fara brese de securitate.

Combinezoane de unica folosinta pentru protectia corpului si a capului.

Manusi de unica folosinta (3 randuri de manusi pentru fiecare dintre medici/asistente, conform protocoalelor internationale de echipare in conditii de epidemii)

Cizme din PVC pentru protectia superioara a piciorului.

  • Echiparea pacientului cu echipamente de unica folosinta constand in: manusi, masca, halat, boneta.
  • Dezinfectarea si sterilizarea spatiilor de lucru si a spatiilor comune folosind aparate si tehnologii care sa asigure maximul de eficienta in conditiile epidemiologice actuale. Clinica DentalMed foloseste cel mai sofisticat si complex sistem de dezinfectie a aerului, asigurat cu ajutorul a trei echipamente de nebulizare pentru sterilizarea aeromicroflorei.
  • Suplimentar masurilor obligatorii de dezinfectare si echipare recomandate de autoritatile nationale, DentalMed foloseste pentru decontaminarea suprafetelor si a materialelor (inclusiv pentru piesele de imbracaminte ale pacientilor si personalului) o tehnologie inovativa, pe care in Romania o are in dotare doar clinica stomatologica DentalMed. Este vorba despre aparatul HYGENIO, care dezinfecteaza cu ajutorul substantelor biocide special si a aburului proiectat la o temperatura de 160 de grade suprafete complexe, eficacitatea pe CORONAVIRUS fiind de 100% in 10 minute. 

Clinica DentalMed isi rezerva dreptul de a modifica parametrii protocolului de management al Urgentelor Dentare COVID-19.

PROTOCOL PACIENT TRIAJ TELEFONIC (PP TT)

Medicina Dentara Post aNA CICHIREA

PROTOCOL PACIENT ACCES IN CLINICA (PP ADM 1)

Persoana vizata: PACIENTUL

Motivul: CONSULTATIE sau TRATAMENT

Localizare: Intrare Principala Clinica Zona Marriott > Receptia 1 Parter > Cabinet 9, 10

1. Pacientul ajunge la clinica
2. Pacientul plaseaza pe rand ambele picioare in solutia cu clor existenta in spatiul din fata usii principale de acces in clinica
3. Pacientul isi dezinfecteaza mainile folosind solutia de dezinfectantare a mainilor din dispenser
4. Pacientul isi infoliaza incaltamintea
5. Pacientul isi dezinfecteaza mainile
6. Pacientul desface anvelopa ce contine : masca si manusi de unica folosinta!
7. Pacientul isi dezinfecteaza mainile
8. Pacientul isi pune : masca, manusile. In aceasta ordine!
9. Pacientul avanseaza si este dezinfectat  cu aparatul de vapori, de la o distanta de 50 cm: haine, fata /spate, incaltaminte inclusiv talpile!
10. Pacientul avanseaza catre receptie si este invitat in camera 9/10 unde ia loc singur! Asteapta 10 min ptr ca sunstanta vaporizata sa si faca efectul!
11. Personalul din receptie ii inmaneaza documentele pentru a fi semnate (de detaliat ulterior care vor fi acestea in afara de fisa) + pix ptr ca pacientul sa semneze!
12. Pacientul introduce fisa si consimtamantul/ consimtamintele/ plan tratament semnat intr un plic A4. Pacientul pastreaza pixul!

13. Personalul receptie preia plicul, face verificarile* vezi protocol personal receptie* protocol “R”!
14. Pacientul iese din sala 9/10 sau dupa caz din sala de asteptare si se indreapta spre cab indicat. Cabinetul de lucru poate fi:

PARTER: RADIOLOGIE || Cabinet 6 sau 7

ETAJ 1: Cabinet 3 sau 4

ETAJ 2: Cabinet 1 sau 2

! Vezi traseu in functie de cabinet aflat pe:

Parter: PROTOCOL PACIENT TRANZITARE CLINICA TIP A (PP T A)

Etaj 1: PROTOCOL PACIENT TRANZITARE CLINICA TIP B (PP T B)

Etaj 2: PROTOCOL PACIENT TRANZITARE CLINICA TIP C (PP T C)

15. Se procedeaza la dezinfectarea cu UV a cabinetului 9/10

PROTOCOL PACIENT TRANZITARE CLINICA TIP A (PP T A)

Transfer pentru Tratament Cabinete 6/7 Parter >>> Parasire Cabinete 6/7 >>>> Formalitati de Incheiere Receptia 2 >>>> Parasire Clinica

Persoana vizata: PACIENTUL

Motivul: TRANSFER de la zona de Triaj RECEPTIE catre Cabinet Tratament si exit clinica dupa tratament

Localizare: Parter > Parter > Parter

  1. Asistenta merge in fata pacientului care ramane la o distanta de 1.5 m in spate si o urmeaza, fiind ghidat de comenzi vocale
  2. Asistenta deschide usa cab 6, intra si pofteste pacientul sa intre conform PROTOCOL PACIENT TRATAMENT URGENTA DENTARA IN CABINET (PP TC ABC) PAGINA 14.
  3. La finalul tratamentului, pacientul iese din cabinet si se indreapta catre Receptia 2
  4. Formalitatile de incheiere (plata cu cardul, etc.) se desfasoara in cadrul Receptiei 2, pozitionata pe Parter, iesirea spre Punctul Termic.
  5. Pacientul paraseste clinica DentalMed pe la Iesirea nr. 3 (langa Punct Termic).

PROTOCOL PACIENT TRANZITARE CLINICA TIP B (PP T B)

Transfer pentru Cabinete 3/4 Etaj 1 >>> Parasire Cabinete 3/4 >>>> Formalitati de Incheiere Receptia 2 >>>> Parasire Clinica

Persoana vizata: PACIENTUL

Motivul: TRANSFER de la zona de Triaj RECEPTIE catre Cabinet Tratament si exit clinica dupa tratament

Localizare: Parter > Etaj 1 > Parter

1. Asistenta merge in fata pacientului care ramane la o distanta de 1.5 m in spate si o urmeaza, fiind ghidat de comenzi vocale. In fata liftului pacientul si asistenta isi separa traseele.

2. Pacientul URCA SINGUR IN LIFT pentru accesul spre etajul 1.

LIFTUL este destinat EXCLUSIV transferului de PACIENTI pe perioada exitentei in desfasurare a Protocolului de Management al Urgentelor Dentare COVID-19 in cadrul clinicii DentalMed (PMUD COVID-19)

3. Asistenta foloseste Scarile de Acces pentru a ajunge la etajul 1.

Scara de Acces este destinata EXCLUSIV traficului PERSONALULUI CLINICII pe perioada exitentei in desfasurare a Protocolului de Management al Urgentelor Dentare COVID-19 in cadrul clinicii DentalMed (PMUD COVID-19)

4. Asistenta il preia pe pacient din fata liftului si il conduce in cabinetul 4, unde se va desfasura tratamentul. Asistenta deschide usa cab 4 si pofteste pacientul sa intre conform PROTOCOL PACIENT TRATAMENT URGENTA DENTARA IN CABINET (PP TC ABC) PAGINA 14.

5. La finalul tratamentului, pacientul iese din cabinet, urca in liftul pozitionat in fata cabinetului si coboara la Parter.

6. Asistenta coboara folosind Scara de Acces.

7. Pacientul iese din lift si se indreapta catre Receptia 2, pentru urmatoarea faza.

8. Formalitatile de incheiere (plata cu cardul, etc.) se desfasoara in cadrul Receptiei 2, pozitionata pe Parter, iesirea spre Punctul Termic.

9. Pacientul paraseste clinica DentalMed pe la Iesirea nr. 3 (langa Punct Termic).

PROTOCOL PACIENT TRANZITARE CLINICA TIP C (PP T C)

Transfer pentru Cabinete 1/2 Etaj 2 >>> Parasire Cabinete 1/2 >>>> Formalitati de Incheiere Receptia 2 >>>> Parasire Clinica

Persoana vizata: PACIENTUL

Motivul: TRANSFER de la zona de Triaj RECEPTIE catre Cabinet Tratament si exit clinica dupa tratament

Localizare: Parter > Etaj 2 > Parter

1. Asistenta merge in fata pacientului care ramane la o distanta de 1.5 m in spate si o urmeaza, fiind ghidat de comenzi vocale. In fata liftului pacientul si asistenta isi separa traseele.

2. Pacientul URCA SINGUR IN LIFT pentru accesul spre etajul 2.

LIFTUL este destinat EXCLUSIV transferului de PACIENTI pe perioada exitentei in desfasurare a Protocolului de Management al Urgentelor Dentare COVID-19 in cadrul clinicii DentalMed (PMUD COVID-19)

3. Asistenta foloseste Scarile de Acces pentru a ajunge la etajul 2.

Scara de Acces este destinata EXCLUSIV traficului PERSONALULUI CLINICII pe perioada exitentei in desfasurare a Protocolului de Management al Urgentelor Dentare COVID-19 in cadrul clinicii DentalMed (PMUD COVID-19)

4. Asistenta il preia pe pacient din fata liftului si il conduce in cabinetul 2, unde se va desfasura tratamentul. Asistenta deschide usa cab 2 si pofteste pacientul sa intre conform PROTOCOL PACIENT TRATAMENT URGENTA DENTARA IN CABINET (PP TC ABC) PAGINA 14.

5. La finalul tratamentului, pacientul iese din cabinet, urca in liftul pozitionat in fata cabinetului si coboara la Parter.

6. Asistenta coboara folosind Scara de Acces.

7. Pacientul iese din lift si se indreapta catre Receptia 2, pentru urmatoarea faza.

8. Formalitatile de incheiere (plata cu cardul, etc.) se desfasoara in cadrul Receptiei 2, pozitionata pe Parter, iesirea spre Punctul Termic.

9. Pacientul paraseste clinica DentalMed pe la Iesirea nr. 3 (langa Punct Termic).

PROTOCOL PACIENT TRATAMENT URGENTA DENTARA IN CABINET (PP TC ABC)

Persoana vizata: PACIENTUL

Motivul: CONSULTATIE sau TRATAMENT

Localizare: Parter || Etaj 1 || Etaj 2

1. Asistenta indruma pacientul prin comenzi vocale catre cabinetul stabilit, fiind la minim 1.5 m distanta fata de pacient.

Asistenta merge inaintea pacientului, care o urmeaza.

2. Pacientul intra in cabinet, se aseaza pe scaun si este echipat de catre asistenta conform protocolului uzual de lucru in cabinet, inclusiv boneta!

3. Pacientul isi scoate masca

4. Pacientul clateste cu H2O2 (diluat 1%) sau Clorhexidină 2% sau Iso-Betadină (recomandat până la 2 minute);

5. Pacientului ii este realizata anamneza de catre medic, dupa care are loc evaluarea clinica si (!) radiologica

6. Pacientui I se intocmeste Plan de Tratament, care I se aduce la cunostinta verbal in prima faza de catre medic si imediat urmator in forma printata.

7. Pacientul semneaza Planul de Tratament si Acordul Informat pentru realizarea tratamentului.

8. Pacientul primeste tratamentul de urgenta!

9. Pacientul finalizeaza tratamentul de urgenta

10. Pacientul clateste cu H2O2 (diluat 1%) sau Clorhexidină 2% sau Iso-Betadină (recomandat până la 2 minute);

11. Pacientului ii este decontaminata fata cu servetele CLINELL UNIVERSAL 200. Clinell Lavete dezinfectante fără alcool cu spectru bactericid fungicid micobactericid virucid.

Curăţă şi dezinfectează eficient în acelaşi timp toate suprafeţele fără excepţie. Substanţeactive: compusi cuaternari de amoniu şi polimeri de biguanide.

Testate conform Normelor Europene impotriva Coronavirus


10. Pacientul se ridica si se produce dezechiparea acestuia.

11. Pacientul este sterilizat cu aparatul cu aburi (detalii) fata/spate/incaltaminte inclusiv pe talpi

12. Pacientul paraseste cabinetul.

! Vezi traseu in functie de cabinet aflat pe:

Parter: PROTOCOL PACIENT TRANZITARE CLINICA TIP A (PP T A)

Etaj 1: PROTOCOL PACIENT TRANZITARE CLINICA TIP B (PP T B)

Etaj 2: PROTOCOL PACIENT TRANZITARE CLINICA TIP C (PP T C)

13. Pacientul merge la receptie, unde au loc formalitatile de incheiere.

PROTOCOL PERSONAL CLINICA ACCES SI TRANZITARE CLINICA (PPC AT DM 2 )

Persoana vizata: PERSONALUL (MEDICI, ASISTENTE, RECEPTIE, PERSONAL ADMINISTRATIV)

Motivul: INTRAREA IN TURA PENTRU ACTIVITATE URGENTE DENTARE

Localizare: Intrare Personal (prin Cafeteria) 2 > Scara Acces > Vestiar Etaj 1/2

1. Accesul Personal TIP R, M, AS, AD se face prin intermediul usii de intrare/iesire din zona bucatariei.

2. Personal Personal TIP R, M, AS, AD plaseaza pe rand ambele picioare in solutia cu clor existenta in spatiul din fata usii principale de acces in clinica

3. Personal Personal TIP R, M, AS, AD isi dezinfecteaza mainile folosind solutia de dezinfectantare a mainilor din dispenser

4. Personal Personal TIP R, M, AS, AD isi infoliaza incaltamintea

5. Personal Personal TIP R, M, AS, AD isi dezinfecteaza mainile

6. Personal Personal TIP R, M, AS, AD desface anvelopa ce contine : masca si manusi de unica folosinta!

7. Personal Personal TIP R, M, AS, AD isi dezinfecteaza mainile

8. Personal Personal TIP R, M, AS, AD isi pune : masca, manusile. In aceasta ordine!

9. Personal RPersonal TIP R, M, AS, AD avanseaza si este dezinfectat  cu aparatul de vapori, de la o distanta de 50 cm: haine, fata /spate, incaltaminte inclusiv talpile!

10. Personal Personal TIP R, AS, AD se deplaseaza catre vestiarul de la etajul 1 folosind scara de acces, nu liftul!

11. Personal TIP R, AS, AD se schimba se hainele de strada, arunca halatul si manusile in recipientul din vestiar special prevazut

12. R.AD Personal TIP R, AS, AD imbraca combinezonul, isi pune sabotii, isi pune botoseii cu elastic peste saboti.

12. M.AS Personal TIP M, AS se indreapta catre Zona A, B sau C si incepe desfasurarea PROTOCOLULUI ECHIPARE/DEZECHIPARE MEDICI ASISTENTE (PMA E/D)

13. Personal TIP R, AS, AD isi dezinfecteaza mainile

14. Personal TIP R, AS, AD isi pune alte manusi.

PROTOCOL MEDICI ASISTENTE ECHIPARE/DEZECHIPARE (PMA E/D)

Persoanele vizate: PERSONALUL MEDICAL (MEDICI, ASISTENTE)

Motivul: DESFASURARE TRATAMENT DE URGENTA

Localizare: PARTER: Cabinet 6 sau 7 || ETAJ 1: Cabinet 3 sau 4 || ETAJ 2: Cabinet 1 sau 2

NECESAR EPP

  1. Masca, minim N95 sau FFP2. In cazul echipei medicale (medic + asistenta + personal radiologie) se foloseste masca militara de gaze.

Masca contra gazelor si aerosolilor solizi si lichizi cu vizor panoramic pentru uz militar si aparare civila.

Numita in mod eronat masca de gaze, este o protectie impotriva anumitor tipuri de arme: chimice, biologice si radiologice. Aceasta este purtata pe fata pentru a apara intrarile cailor respiratorii (gura, nas) si ochii precum si alte tesuturi sensibile ale fetei.
Masca de protectie contra gazelor consta dintr-o masca si un filtru, aceasta fiind un aparat de respirat cu aer purificat, spre deosebire de aparatele de respiratie.
Eficienta pentru a filtra substantele toxice din aer (de exemplu, clor), aerosoli lichizi sau solizi si tipuri de impuritati biologice: bacterii, virusuri, toxine sau spori.

  1. Halat de unica folosinta peste care se imbraca un Combinezon
  2. Manusi latex (2 perechi)
  3. Protectia ochilor in cazul in care nu ar fi disponibila masca militara: ochelari + viziera
  4. Cizme lungi din PVC

In situatia in care nu sunt disponibile cizmele din PVC, se folosc saboti autoclavabili, peste care se aplica botosei din plastic, de unica folosinta

  1. Dezinfectant, care trebuie folosit in urmatoarele situatii:
  • Inainte de a pune mana pe pacient
  • Inainte de procedurile aseptice
  • Dupa expunerea/lucrul la pacient
  • Dupa atingerea obiectelor din incapere/cabinet

Echiparea MEDICULUI/ASISTENTEI

  1. Se scot din buzunare chei, telefon, bani etc.
  2. Se spala mainile cu apa, sapun si dezinfectant
  3. Se imbraca halatul chirurgical si primul rand de manusi
  4. Se imbraca combinezonul.

In aceasta faza NU se trage fermoarul pana sus si nu se pune gluga!

Fara sa ai in picioare incaltari!

Primul rand de manusi ramane sub combinezon!

  1. Se incalta cizmele din PVC cu combinezonul peste cizme.
  2. Se pune masca.
  3. Se pun ochelarii.
  4. Se pune gluga peste cap.
  5. Se inchide fermoarul combinezonului pana la capat si se lipeste cu banda dublu adeziva, cu atentie sa nu fie cutata zona pe care se lipeste banda adeziva.
  6. Se verifica combinezonul prin cateva miscari de extindere ale mainilor si picioarelor, astfel incat acesta sa nu fie blocat, existand riscul ruperii.
  7. Viziera se pune in acel moment daca nu exista masca militara de gaze.
  8. Se pune a doua pereche de manusi, de aceasta data PESTE COMBINEZON!

Aceasta pereche de manusi trebuie sa fie cu un numar mai mare!

Dezechiparea MEDICULUI/ASISTENTEI

    1. Asistenta pulverizeaza pe tot costumul MICROZID (dezinfectantul rapid de suprafete) si apoi foloseste aparatul de dezinfectie cu aburi HYGENIO pe toata suprafata combinezonului, INCLUSIV pe suprafata mastii militare.

In cazul existentei vizierei: aceasta se se scoate, se plaseaza in recipientul in recipientele destinate colectarii obiectelor care vor fi decontaminate. Ulterior, vor fi dezinfectate prin nebulizare si sterilizare.

    1. Se dezinfecteaza mainile acoperite de manusi cu gel dezinfectant.

Dispenserul pentru dezinfectant va fi actionat de catre asistenta/alta persoana, pentru a evita contaminarea dispenserului.

    1. Se scoate primul rand de manusi si se arunca in recipientul cu sac galben pentru deseuri biologice.
    2. Se dezinfecteaza mainile acoperite de manusi cu gel dezinfectant.
    3. Se scoate gluga rulandu-se spre spate si se deschide fermoarul pana la jumatate si apoi se scoate combinezonul pe dos cu miscari lente, pentru a nu face aerosoli.

6. Se scot cizmele si apoi se indeparteaza combinezonul de pe cizme

7. Combinezonul se strange usor si se arunca in recipientul cu sac galben pentru deseuri biologice.

8. Dezinfectia finala a primului rand de manusi, din nou cu atentie fara a atinge dispenserul.

Pentru situatia in care se foloseste masca militara de gaze:

Aceasta se indeparteaa cu grija si se aseaza in locul destinat decontaminarii prin nebulizare.

Pentru situatia in care se folosesc ochelari si masca N95/FFP2:

! Ochelarii se acestia se plaseaza in recipientul in recipientele destinate colectarii obiectelor care vor fi decontaminate

! Masca N95/FFP2 se arunca in recipientul cu sac galben pentru deseuri biologice.

9. Se dezinfecteaza mainile acoperite de manusi cu gel dezinfectant.

10. Se indeparteaza primul rand de manusi, scoatandu-se pe dos si se arunca in recipientul cu sac galben pentru deseuri biologice.

11. Se igienizeaza mainile prin spalarea cu apa si sapun si apoi aplicarea de dezinfectant.

STERILIZARI

  1. Sterilizare cabinet /cabinet/ rx-cbct/ sterilizare

Responsabili: Asistentele

1. Cabinetul SE VAPORIZEAZA cu aparatul de aburi HYGENIO:

  • sertarele toate vor fi deschise
  • se aplica pe unit/ scaun medic, scaun asistenta
  • se aplica pe piese ( urbina, contraunghi, spray aer/apa)
  • se aplica pe cosurile de gunoi biologic
  • se aplica pe televizor
  • se aplica pe usa intrare/ clanta inclusiv pe exteriorul usii


2. Pentru dezinfectarea aeromicroflorei din cabinet se va proceda la dezinfectarea prin nebulizare cu substanta biocida.

!!!!! SE VA PROCEDA LA OPRIREA SENZORILOR PENTRU INCENDIU PE PERIOADA NEBULIZARII, DEOARECE ACESTIA POT FI ACTIVATI PRIN ACTIUNEA CETII USCATE EMANATE IN TIMPUL PROCESULUI DE NEBULIZARE!

  • Cabinetul SE NEBULIZEAZA, utilizand nebulizator NOCOLYSE, timp de 3 minute (vezi tabel dozaj in functie de volumul incaperii)
  • Se asteapta 60 de minute
  • Dupa cele 60 de minute cabinetul este sterililizat si se poate folosi pentru urmatorul pacient.

NU ESTE NECESARA DESCHIDEREA FERESTRELOR SAU A VENTILATIEI dupa NEBULIZARE!!!

3. Se aplica folie albastra de protectie pe manere, dupa ce cabinetul este steril, asistenta purtand manusi noi
4. Se activeaza unitatea portabila cu UV intre schimburile de tura, plus seara la final de tura, dupa ce se face ciclul de sterilizare mentionat la punctele 1/2!
5. Inclusiv aparatul de nebulizare se va steriliza cu vaporizatorul!
6. Cosurile pentru deseuri biologice se pun intr o cusca pe roti cu care se manipuleaza la zona de evacuare pentru deseuri biologice
7. Cabinetele 9/10 se vaporizeaza imediat ce pacientul a fost preluat spre cabinetul de tratament!

  1. Sterilizare holuri/ receptii/ wc/ bucatarie/ scari/ lift/ usi inclusiv pe exterior

Responsabili: Echipa MEDOC, sub coordonarea Asistentelor

  • se amplaseaza tavite cu solutie pe baza de clor la toate cele 3 intrari clinica
  • se vaporizeaza holurile care au fost accesate de pacient in drumul
    catre cabinet/ radiologie, imediat dupa ce acesta a parasit clinica,
  • se asteapta apoi 10 minute pina se poate relua circulatia
  • se nebulizeaza liftul si zonele receptie seara dupa program, doar cele care au fost utilizate. De exemplu: daca s-a lucrat doar pe parter, se nebulizeaza doar parterul!
  • se amplaseaza la intrarea fata si la cea din bucatarie, recipiente in care vor exista anvelope ce cuprind individual cate o masca si cate o pereche de manusi. Se marcheaza cu “S” cele ptr femei,” M “/ “ L” cele ptr barbati! cu carioca permanenta.

ANEXE

TABEL DOZAJ RECOMANDAT Nocolyse NEBULIZATOR

Tabel Dozaj Nocolyse nebulizator

2. PLAN PARTER

C:\Users\Mihnea\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\Schema PARTER.JPEG

3. PLAN ETAJ 1

C:\Users\Mihnea\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\schema SUPANTA.JPEG

4. PLAN ETAJ 2

C:\Users\Mihnea\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\schema SUPANTA.JPEG
C:\Users\Mihnea\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\schma MANSARDA.JPEG

LEGENDA

PP = PROTOCOL PACIENT

A = ACCES

T = TRANSFER

DM = DENTALMED

TT = TRIAJ TELEFONIC

M= MEDIC

AS = ASISTENTA

R = Personal Receptie

AD = Personal Administrativ

Zona A = PARTER

Zona B = Etaj 1

Zona C = Etaj 2

Inscrie-te pentru a afla cum poti avea o dantura sanatoasa si un zambet de vedeta

newsletter DentalMed