Romanian English Français Deutsch Chinese

CORONAVIRUS SARS – COV-2

In scopul prevenirii si limitarii imbolnavirii cu CORONAVIRUS SARS – COV-2, pentru protejarea pacientilor si a personalului, clinica DentalMed a implementat masurile recomandate de Institutul Național de Sănătate Publică din România pentru unitățile sanitare.

Astfel, in acord cu recomandarile Organizatiei Mondiale a Sanatatii, am reorganizat spatiul clinicii si fluxurile de preluare a pacientilor si am creat sau evidentiat zonele specifice si functiile pe care acestea trebuie sa le indeplineasca:

• zona de triaj, înainte de orice zonă de așteptare, pentru a realiza screeningul pacienților pentru COVID-19,  pentru a limita posibilitatea răspândirii infecției în clinica
  • zona de asteptare destinata situatiilor speciale
  • zone cu informatii referitoare la igiena adecvată respiratorie și a mâinilor, adresate pacienților și vizitatorilor
  • zone in care pacientii, apartinatorii si personalul medical sa poata realiza operatiunile de igienizare a mainilor prin spalare cu apa si sapun sau prin folosirea dezinfectantelor de maini utilizand dispenserele amplasate in punctele cheie (intrarile in clinica, intrarile in cele 12 cabinete, respectiv in interiorul cabinetelor). Infolierea talpilor tuturor folosind aparatele speciale a devenit o masura obligatorie pentru toate categoriile mentionate mai sus.

Totodata, s-au implementat masuri adresate deopotriva clinicii si personalului implicat in realizarea serviciului medical, precum si pacientilor:

• Asigurarea dezinfecției periodice a suprafețelor de lucru și a cabinetului stomatologic;
  • Asigurarea unei bune ventilații, pe cât posibil, aerisirea naturală a spațiilor aferente unităților sanitare stomatologice (deschiderea ușilor și/sau a ferestrelor);
  • Reprogramarea pacienților care nu necesită efectuarea de manopere de tratament în regim de urgență, pe cât posibil; asigurarea trierii pacienților, pe cât posibil, telefonic;
  • Stabilirea de intervale mari de timp între programările pacienților, pentru a asigura sanitația cabinetului și dezinfectarea/sterilizarea corespunzătoare a instrumentarului medical și a suprafețelor de lucru;
  • Utilizarea de către personalul medical a echipamentului de protecție personală: mască, mănuși și ochelari de protecție;
  • În caz de utilizare a echipamentului de unică folosință, acesta se va neutraliza cu respectarea regulilor privind gestionarea deșeurilor medicale în cabinet;
  • Dezinfectarea ochelarilor de protecție între utilizări, pentru fiecare pacient;
  • Spălarea mâinilor cu apă și săpun și utilizarea unei soluții pe bază de alcool;
  • Evitarea atingerii ochilor, nasului și gurii cu mâinile goale sau cu mănuși înainte de a efectua igiena adecvată a mâinilor;
  • Asigurarea informării și educării pacienților și a însoțitorilor cu privire la infecția cu Coronavirus SARS-CoV-2, inclusiv cu privire la măsurile de igienă adecvată respiratorie și a mâinilor (afișarea de postere, fluturași etc.);
  • Completarea de către pacienți/însoțitori la triaj a chestionarului cu privire la deplasările în străinătate și/sau cu privire la intrarea în contact cu persoane infectate cu Coronavirus SARSCoV-2 (infecție COVID-19) ori care au prezentat simptomatologia specifică unui astfel de virus;
  • Punerea la dispoziție de soluții pentru mâini pe bază de alcool și de spații pentru spălat pe mâini cu apă și săpun pentru personalul medical, auxiliar, pacienți, însoțitori;
  • Dacă pacientul este minor, permiterea unui membru al familiei sau tutorelui să îl însoțească;
  • Atragerea atenției tuturor pacienților și însoțitorilor să respecte igiena adecvată a respirației și a mâinilor;
  • Să se asigure că sunt respectate măsurile de igienă și protecție de către pacienți și însoțitori, iar în cazul în care aceștia nu se conformează, să se insiste în explicarea necesității aplicării acestor măsuri;
  • În cazul pacienților care refuză nejustificat să se conformeze măsurilor de igienă și protecție recomandate, medicul stomatolog poate refuza efectuarea actului medical;
  • Asigurarea unei distanțe de minimum 1 metru între pacienți în sala de așteptare;
  • Limitarea mișcării pacienților și a însoțitorilor în unitatea sanitară pentru a reduce răspândirea potențială a infecției
  • Atenția la simptome precum tuse, febră, dificultăți în a înghiți sau în respirație și izolarea imediată a pacienților suspecți și informarea direcției de sănătate pe raza căruia ne desfășurăm activitatea profesională, în vederea demarării procedurilor pentru efectuarea anchetei epidemiologice
  • Medicul stomatolog trebuie să aibă răbdare, respect, empatie pentru fiecare pacient și să se asigure că a transmis informațiile necesare
  • Adoptarea de măsuri specifice pentru personalul auxiliar (nemedical).

Am luat masurile necesare pentru protejarea personalului care se afla in contact cu pacientii si ne-am instruit colegii cu privire la:

• importanța, selecția și utilizarea adecvată a echipamentului personal de protecție
  • identificarea simptomelor unei posibile infecții COVID-19
  • cunoaserea fluxului decizional si de comunicare
  • necesitata realizarii în mod frecvent a igienizarii mâinilor

In comunicarea cu pacientii in aceasta perioada speciala incercam sa constientizam cat mai mult ca este necesar sa ne adaptam, sa fim flexibili si sa reprezentam pentru pacientii nostri un partener in care sa aiba incredere, fata de care sa fie sinceri si transparenti si care depune toate eforturile pentru a realiza tratamentul dentar in conditii de maxima siguranta pentru pacient si pentru personalul clinicii. Pentru aceasta, este necesar sa:

• Fim respectuoși, politicoși și empatici.
  • Constientizam că fiecare caz suspect sau confirmat, precum și însoțitorii acestora, pot fi stresați sau speriați.
  • Cel mai important lucru pe care-l putem face este să ascultam cu atenție întrebările și temerile pacientilor.
  • Folosim limbaj comun
  • Răspundem la orice întrebare și oferim informații corecte despre COVID-19. Este posibil să nu avem răspunsuri la toate întrebările: încă sunt multe necunoscute despre COVID-19
  • Aflam informații corecte de la pacient, folosind chestionarul recomandat de Colegiul Medicilor Stomatologi din Romania, in care sunt colectate informatii legate de  istoricul de calatorie al pacientului si de prezenta posibilelor simptome.

PROGRAMARE